Постоји ли пут до саморегулисаног учења?

„У најширем смислу, саморегулисано учење јесте процес у коме појединци преузимају иницијативу, са или без помоћи других, у дијагностиковању сопствене потребе за учењем, формулишу циљеве учења, идентификују људске и материјалне ресурсе за учење, бирају и имплементирају одговарајуће стратегије учења, и процењују исходе учења.“ (Knowles, 1975, стр. 18)

Да ли је саморегулисано учење наших ђака утопија, немогућа мисија или, ипак, остварива идеја која може да заживи у српским школама? Могу ли наставници да утичу на развој једне овако сложене појаве?

Кликните на слику и погледајте табелу са описане четири фазе учења. Размислите о простору и могућим правцима деловања наставника… 

samoregulisano ucenje

О саморегулисаном учењу било је речи и у оквиру I циклуса обука пројекта Развионица. Наставници су учествовали у дводневној обуци о примени савременог приступа учењу и развоју наставничких компетенција (http://www.razvionica.edu.rs/aktuelno/pozitivni-odjeci-ciklusa-obuka-u-skolama-vezbaonicama/).

Извор: http://www.educatorstechnology.com/

Advertisements

3 thoughts on “Постоји ли пут до саморегулисаног учења?

  1. Повратни пинг: Да ли је кључ (ипак) у нашим рукама? | уСавршени Нушић

  2. Повратни пинг: Постоји ли пут? | Био-блог

  3. Kada nastavnici budu samostalni u svom učenju, iznutra motivisani i kada se budu usavršavali nezavisno od propisanih sati , tek onda mogu da razmišljaju kako isto da proizvedu kod učenika. Ovo sada je kao kada gojazna majka , grickajući čokoladu tera dete da trenira i zdravo se hrani.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s