Препоручујем семинар „Електронско учење“

1.    Како је садржај  семинара који сте похађали подстакао промене у Вашем раду?

Семинар „Електронско учење“ је суштински изменио моју предавачку праксу.

Садржински и концепруално је био дизајниран тако да, теоретским и практичним знањима оснажи сваког од полазник да започне са применом хибридног учења у оквиру свог наставног предмета.

Интерно истраживање, спроведено у ОШ“Бранислав Нушић“ средином школске 2010/11.г. (обухваћени су били сви ученици VI, VII и VIII разреда), показало је да:

  • 97,5% ученика поседује мобилни телефон.
  • 97,5% ученика користи кућни рачунар.
  • 98,7 %  користи Интернет
  • 91,6 % има своју е–mail адресу
  • 91,6 % користи програме за дописивање
  • 92,8% има профил или налог на неком Web сајту или Интернет програму.

Овако висок проценат коришћења рачунара и Интернета оправдао је идеју увођења LMS-а у свакодневни школски и ваншколски живот ученика.

Као наставник предмета Информатика и рачунарство и Од играчке до рачунара, применила сам научене технике и на Интернет локацији www.nusicbg.org/moodle поставила наставне садржаје намењени подршци изучавању предмета које предајем.

naslovna str

 2.    Опис примене знања/вештина стечених на семинару:

Након завршетка Семинара, логичан потез је био инсталација Moodle-а.

Претраживањем Интернета дошла сам до локација на којима се нуди бесплатан Moodle hosting. Резон је био следећи – обзиром на постојање могућности backup-овања свега што на Moodle-у урадимо, није лоше почети на некој бесплатној локацији, вежбати, играти се са опцијама, експериментисати, па тек онда инсталирати Moodle у склопу школског сајта (на истој физичкој адреси).

У складу са таквим размишљањем, регистровала сам се на сајту  http://www.keytoschool.com/ и отворила бесплатану Moodle локацију http://nusicbg.edumoot.com/. Полако сам почела да уносим наставне садржаје, курс по курс.

Школска 2010/11.г. стартовала је са четири постављена курса:

  • Hardware & Software за петаке (Курс је намењен ученицима петог разреда и има задатак да демистификује појмове Hardware & Software)
  • Hyperlink у Power Point (Курс је намењен ученицима петог разреда – погледајте добро познати Power Point из сасвим новог угла, повежите слајдове како ви желите, учините своје презентације интерактивним!)
  • Интернет (Курс је намењен ученицима VI разреда. Бави се појашњавањем Интернета као друштвеног и информатичког феномена) – овај курс је награђен II наградом на конкурсу „Дигитални час“
  • Excel (Курс намењен ученицима VIII разреда, као подршка изучавању најпознатијег spreadsheet програма на PC рачунарима)

До данашњег дана, 24. маја 2011.г, на наведеној локацији постоји осам курсева. Шест је везано само за предмете  Информатика и рачунарство и Од играчке до рачунара (додати су курсеви Интернет из угла четвртака и Алгоритми), док су преостала два везана за

  • Тематско планирање наставе које је спроведено од 17.маја 2011. до 23.маја 2011.г. (курс под називом Чика Нобел добар друг, дао крила један круг!)
  • Инклузивно образовање у смислу пружања практичних савета деци, родитељима и наставницима школе у намери да заједничким напорима, лако и ефикасно превазиђемо тешкоће у учењу (аутор курса Да боље учимо… је дефектолог школе Јелена Барага Вулићевић)

Сви курсеви се састоје од лекција, тестова, линкова ка потребним, најчешће интерактивним садржајима, форума, задатака и њихових решења. Лекције су богате сликама, видео материјал је постављен где год је за тим постојала потреба, укључени су Web 2.0 алати, додате Power Point презентације.

Сви курсеви су креирани са намером да школски час учине независним од времена његовог формалног одржавања – они садрже  све информације које су пласиране на часовима. Некада је ова намера испуњена не само постављањем материјала у писаној и/или мултимедијалној форми, већ и снимањем школске ситуације у којој се деца налазе у улози демонстратора или мини предавача. Видео материјал сниман на часовима постављен је на You Tube као private – можете му прићи САМО као учесник одређеног курса.

Посебан акценат је на комуникацији учесника у оквиру курсева!

Дискретно увођење форума (на које још увек само наставник поставља теме) и давање ђацима да, најчешће на часовима, напишу своје мишљење (по одређеној теми) има интенцију да оснажи ученике да слободно и радо комуницирају, и колаборативно уче. То још увек тешко иде – деца нису навикла да изразе своје мишљење нити да, са својим пријатељима разговарају на школске теме. Но, форсирањем оваквог начина комуникације, он ће постати уобичајен и пожељан.

У оквиру курсева Интернет и Интернет из угла четвртака велика пажња је посвећена сигурности деце на Интернету. Ова тема је необично важна обзиром на квантитет и квалитет дечијег коришћења Интернета.

Праћење активности ученика такође је веома интересантан аспект Moodle-а. У сваком тренутку наставник има слику о ангажману сваког од ученика. Стимулисање online учења јавном похвалом или оценом се подразумева.

Током априла 2011.г. инсталиран је Moodle и на сервер који користи наша школа (сајт школе је на адреси http://www.nusicbg.org). Пренети су сви курсеви на адресу www.nusicbg.org/moodle .

Од 1.септембра 2011.г. ово ће бити званична Moodle локација наше школе. Обзиром да професорка српског језика Верица Арула такође има своју бесплатну Moodle локацију, биће пренети и њени курсеве на школски Moodle. Следећи корак је стимулисање осталих колега да се придруже у напору да ученицима омогућимо услове за што ефикасније учење.

3.    Опишите како процењујете професионалну  добит за себе и на основу чега сте то проценили?

Употреба Moodle-а ме је, као наставника, учинила интелектуално и ускопрофесионално невероватно живом и мотивисаном.

Непрестано трагам за новим и интересантним садржајима које могу да понудим ученицима, константно допуњавам постојеће курсеве и имам велике планове за следећу школску годину.

Колотечина, одсуство динамике, незаинтересованост ученика… сви ти термини су давно прошло време. Позитивне реакције ђака јесу иницијалне каписле за постављање нових курсева и квалитетних наставних садржаја.

За школску 2011/12. планирам постављање најмање четири нова курса.

4.    Како процењујете добит за циљну групу са којом сте радили и на основу чега сте то проценили?

Ученици процењују да им је са Moodle-ом учење доступније и ефикасније!

  • Од куће, 24 сата дневно, 7 дана у недељи, 365 дана у години имају на располагању све оно што им је за учење потребно
  • Наставни материјали су дати у писаном и видео облику, обогаћени су Power Point презентацијама, тестовима, задацима и њиховим решењима, Web 2.0 алатима, видео туторијалима.
  • Дати су примери контролних вежби, а у оквиру форума деца постављају решења понуђених задатака – на овај начин стимулише се вршњачко учење и добри односи међу ученицима

Праћење активности ученика (учесталост логовања од куће и врста садржаја на којима се највише задржавају) јасно показује раст заинтересованости нарочито за интерактивне материјале. Електронске тестове ђаци решавају десетину пута, што такође представља вид учења. Постигнућа на класичним тестовима у школској ситуацији показују раст у односу на предходне године. Степен ангажованости и потпуно усвајање хибридног начина учења нарочито је изражено у млађем узрасту (од IV до VI разреда).

5.    Која знања/ вештине  стечене на семинару нисте могли да примените у пракси? Наведите разлоге.

Не постоји део Семинара који није био одмах и у потпуности применљив.

Постојање Free Moodle Hosting локација какве су http://www.keytoschool.com/ и http://www.gnomio.com/ омогућава да у сваком тренутку кренете у креирање Интерет локације на коју можете да поставите све, по сопственој процени потребне садржаје за подршку предметима које предајете, да их организујете, учините интерактивним и још много тога.

6.    Шта бисте још пoделили са другима јер сматрате да је важнo, а нисте навели?

Moodle, кроз креирани курс и постављене садржаје, пружа целовиту слику одређене наставне теме!

Тим, који чине Moodle и наставник обезбеђује очување свега доброг што класична настава нуди али и увођење, пре свега нових канала кумуникације:

  • Задржан је лични контакт са ученицима и њихова међусобна интеракција (на часовима)
  • Online kонтакт на Moodle-у (форуми, поруке) који равноправно укључује и ученике и наставника.

Посебан значај овог Семинара је у његовој примени на све наставне предмете, без обзира на информатичко предзнања наставника. Moodle је локализован на српски језик тако да ни знање енглеског језика није потребно.

Оно на шта сваки наставник који се у упусти у авантуру хибридног учења мора да буде спреман јесте коришћење свог слободног времена за постављање и дорађивање садржаја на Moodle курсевима.

Посао је обиман, временски захтеван, али и надахњујући!

 7.    Уколико имате прилог који поткрепљује Ваш рад, можете нам га доставити уз формулар.

До октобра 2012.г, на платформу за учење на даљину постављено је 18 курсева.

ROL

Advertisements

One thought on “Препоручујем семинар „Електронско учење“

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s